Budsjettspørsmål

Søk i spørsmål og svar

Begrens listen på kategori
Begrens listen på parti
Sortering



Oversikt over alle spørsmål

  • Svar på spm. 106 fra Finanskomiteen/Kristelig Folkepartis fraksjon av 15. okt 2013

    Barnehuset

    Publisert: 06.01.2014 15:34
  • Svar på spm. 121 fra Finanskomiteen/Kristelig Folkepartis fraksjon av 15. okt 2013

    Budsjettvirkning politistillinger

    Publisert: 06.01.2014 15:16
  • Svar på spm. 120 fra Finanskomiteen/Kristelig Folkepartis fraksjon av 15. okt 2013
    Vedr. Unicef Publisert: 06.01.2014 15:04
  • Svar på spm. 225 fra Finanskomiteen/Venstres fraksjon av 16. okt 2013
    Vedr. Innføring av kvalifisert leksehjelp som en del av skoledagen Publisert: 06.01.2014 15:04
  • Svar på spm. 246 fra Finanskomiteen/Venstres fraksjon av 16. okt 2013
    Vedr. kostnader til 20-minutters avganger på riksvegferjesamband Publisert: 06.01.2014 15:04
    Hva er provenyeffekten av å sikre 20-minutters ferjeavganger på de gjennomgående riksveiene?

    Spørsmålet har vært forelagt Samferdselsdepartementet, som har gitt følgende svar:

    "Med utgangspunkt i dagens driftskostnader kan merkostnadene ved å øke tilbudet til 20 minutters frekvens for de gjennomgående riksvegferjesambandene anslås til i overkant av 450 mill. kroner i 2014. I anslaget er det gjort vurderinger knyttet til følgende ferjesamband: Hjelmeland-Nesvik, Lauvvik-Oanes, Mortavika-Arsvågen, Halhjem-Sandvikvåg, Lavik-Oppedal, Mannheller-Fodnes, Hella-Vangsnes, Anda-Lote, Festøy-Solevåg, Halsa-Kanestraum, Molde-Vestnes og Bognes-Skarberget. Det gjøres oppmerksom at det på kort sikt i praksis ikke er mulig å gjennomføre 20-minutters ferjeavganger, på grunn av manglende kapasitet i markedet.

    Det er nærliggende å anta at høyere frekvens på lengre sikt vil kunne bidra til økt trafikkgrunnlag og dermed redusere merkostnader som skissert ovenfor. Hvor mye et bedret tilbud påvirker inntektsgrunnlaget er imidlertid avhengig av opprinnelig frekvens, andel gjenstående i sambandet osv. Dette er faktorer som er svært ulike for hvert av de ovennevnte sambandene. Beregninger av slike effekter på kort og lang sikt ville kreve mer grundige undersøkelser og beregninger.

    Det er per i dag kun sambandene Mortavika-Arsvågen og Mannheller-Fodnes som tilfredsstiller 20 minutters frekvens på dagtid. I den inngåtte kontrakten som vil gjelde fra 1.januar 2015 vil også sambandet Lavik-Oppedal får 20 minutters frekvens. For samtlige av de resterende ferjesambandene tilsier innføring av 20 minutters ferjeavganger at det må settes inn en eller flere ekstra ferjer i tillegg til dagens materiell. Det er på kort sikt ikke tilgjengelig ferjemateriell til en slik tilbudsforbedring i samtlige samband.

    Det er knyttet betydelig usikkerhet til kostnadsanslaget. Ettersom endringer av denne størrelsesorden ikke er regulert i de løpende kontraktene, vil ovennevnte måtte medføre tilleggskjøp etter særskilte forhandlinger med hvert ferjeselskap. Det er også uvisst hvilke juridiske problemstillinger en slik endring av kontraktene vil medføre. Det antas at således at kostnadene vil være vesentlig lavere dersom innføring av 20 minutters frekvens blir gjort i forbindelse med reutlysning av sambandene."

  • Svar på spm. 117 fra Finanskomiteen/Kristelig Folkepartis fraksjon av 15. okt 2013
    Vedr. To barnehageopptak - proveny Publisert: 06.01.2014 15:04
  • Svar på spm. 118 fra Finanskomiteen/Kristelig Folkepartis fraksjon av 15. okt 2013
    Vedr. Lærlingtilskuddet – proveny ved økning Publisert: 06.01.2014 15:04
  • Svar på spm. 138 fra Finanskomiteen/Venstres fraksjon av 16. okt 2013
    Vedrørende elektroniske fotlenker. Publisert: 03.12.2013 16:37
  • Svar på spm. 139 fra Finanskomiteen/Venstres fraksjon av 16. okt 2013

    Grunnopplæring av politireserven.

    Publisert: 03.12.2013 16:33
  • Svar på spm. 141 fra Finanskomiteen/Venstres fraksjon av 16. okt 2013

    Varetektsfengsling

    Publisert: 03.12.2013 16:04
  • Svar på spm. 228 fra Finanskomiteen/Venstres fraksjon av 16. okt 2013

    Vedr. Øke offentlig finansiering av privatskoler/friskoler til 90 pst.

    Publisert: 29.11.2013 08:30
  • Svar på spm. 190 fra Finanskomiteen/Venstres fraksjon av 24. okt 2013
    Vedr. panteordning for miljøvennlig avfall. Publisert: 19.11.2013 15:19
  • Svar på spm. 191 fra Finanskomiteen/Venstres fraksjon av 24. okt 2013
    Vedr. vrakpant for båter, campingvogner mv. Publisert: 19.11.2013 15:19
  • Svar på spm. 108 fra Finanskomiteen/Venstres fraksjon av 16. okt 2013
    Vedr. endringer i gebyrer på utlendingsfeltet Publisert: 12.11.2013 11:17
  • Svar på spm. 262 fra Finanskomiteen/Venstres fraksjon av 30. oktober 2013
    Vedr. likebehandling av statspensjonister Publisert: 12.11.2013 11:17
  • Svar på spm. 109 fra Finanskomiteen/Venstres fraksjon av 16. okt 2013
    Vedr. gebyrer i Brønnøysundregistrene Publisert: 12.11.2013 11:17
  • Svar på spm. 110 fra Finanskomiteen/Venstres fraksjon av 16. okt 2013
    Vedr. gebyr knyttet til nødpeilesendere Publisert: 12.11.2013 11:17
  • Svar på spm. 181 fra Finanskomiteen/Venstres fraksjon av 16. okt 2013
    Vedr. den landsdekkende innovasjonslåneordningen under Innovasjon Norge Publisert: 12.11.2013 11:17
  • Svar på spm. 24 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013
    Vedr. petroleumsskatt Publisert: 12.11.2013 09:31
  • Svar på spm. 4 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013
    Vedr. bunnfradrag Publisert: 12.11.2013 09:31
  • Svar på spm. 23 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013
    Vedr. petroleumsskatt Publisert: 12.11.2013 09:31
  • Svar på spm. 3 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013

    Vedr. fradrag for gjeldsrenter og gavefradraget

    Publisert: 12.11.2013 09:31
  • Svar på spm. 1 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013

    Vedr. erstatte de fleste fradrag i alminnelig inntekt med ett fradrag på 2G

    Publisert: 12.11.2013 09:31
  • Svar på spm. 2 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013

    Vedr. fradrag i alminnelig inntekt

    Publisert: 12.11.2013 09:31
  • Svar på spm. 123 fra Finanskomiteen/Kristelig Folkepartis fraksjon av 29. okt 2013
    Vedr. skatteklasse 2 og pensjonistektepar Publisert: 11.11.2013 09:44
  • Svar på spm. 20 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013

    Vedr. samlet verdi av diverse fradrag

    Publisert: 06.11.2013 12:09
  • Svar på spm. 18 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013

    Vedr. kombinasjon av spørsmål 13, 14 og 16 fra Miljøpartiet De Grønne

    Publisert: 06.11.2013 12:03
  • Svar på spm. 10 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013

    Vedr. innføre nytt trinn 3 i toppskatten

    Publisert: 06.11.2013 12:02
  • Svar på spm. 8 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013

    Vedr. økte satser i toppskatten i kombinasjon med endrede innslagspunkter

    Publisert: 06.11.2013 12:01
  • Svar på spm. 27 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013
    Vedr. merverdiavgiftsfritak for reparasjoner og brukthandel Publisert: 06.11.2013 11:56
  • Svar på spm. 5 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013
    Vedr. grenser i toppskatten Publisert: 06.11.2013 11:56
  • Svar på spm. 6 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013
    Vedr. endrede grenser i toppskatt i kombinasjon med begrenset rentefradrag Publisert: 06.11.2013 11:56
  • Svar på spm. 9 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013
    Vedr. trinn 2 i toppskatten Publisert: 06.11.2013 11:56
  • Svar på spm. 13 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013
    Vedr. endring av innslagspunkter og satser i formuesskatten Publisert: 06.11.2013 11:56
  • Svar på spm. 14 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013
    Vedr. økte ligningsverdier av sekundærbolig i formuesskatten Publisert: 06.11.2013 11:56
  • Svar på spm. 16 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013
    Vedr. begrensning av formuesskatten på “arbeidende” kapital Publisert: 06.11.2013 11:56
  • Svar på spm. 26 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013
    Vedr. merverdiavgiftsfritak for kollektivtransport Publisert: 06.11.2013 11:56
  • Svar på spm. 25 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013
    Vedr. ordningen med refusjon av utgifter til leting etter olje og gass Publisert: 06.11.2013 11:56
  • Svar på spm. 15 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013

    Vedr. kombinasjon av tiltakene i spørsmål 13 og 14 fra Miljøpartiet De Grønne

    Publisert: 06.11.2013 11:56
  • Svar på spm. 17 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013

    Vedr. kombinasjon av spørsmål 13 og 16 fra Miljøpartiet De Grønne

    Publisert: 06.11.2013 11:56
  • Svar på spm. 19 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013

    Vedr. gjennomsnittlige fradragsbeløp 2014

    Publisert: 06.11.2013 11:56
  • Svar på spm. 7 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013

    Vedr. endrede grenser i toppskatt i kombinasjon med begrenset rentefradrag

    Publisert: 06.11.2013 11:56
  • Svar på spm. 12 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013

    Vedr. endrede satser og grenser i toppskatt i kombinasjon med begrenset rentefradrag

    Publisert: 06.11.2013 11:56
  • Svar på spm. 11 fra Miljøpartiet De Grønne av 28. okt 2013

    Vedr. endrede satser og grenser i toppskatt i kombinasjon med begrenset rentefradrag

    Publisert: 06.11.2013 11:56
  • Svar på spm. 55 fra Finanskomiteen/Kristelig Folkepartis fraksjon av 15. okt 2013
    Vedr. offentlig ansattes flyreiser Publisert: 06.11.2013 11:23
  • Svar på spm. 81 fra Finanskomiteen/Kristelig Folkepartis fraksjon av 15. okt 2013
    Vedr. kap. 1580 Publisert: 06.11.2013 09:51
  • Svar på spm. 245 fra Finanskomiteen/Venstres fraksjon av 16. okt 2013
    Vedr. kostnader for å ta igjen vedlikeholdsetterslep på jernbane, riks- og fylkesveger. Publisert: 06.11.2013 09:51
  • Svar på spm. 120 fra Finanskomiteen/Venstres fraksjon av 16. okt 2013
    Vedr. kap. 2445 Publisert: 06.11.2013 09:51
  • Svar på spm. 82 fra Finanskomiteen/Kristelig Folkepartis fraksjon av 15. okt 2013
    Vedr. kap. 2445 Publisert: 06.11.2013 09:51
  • 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »